APEX - ultralekka paralotnia rekreacyjna

Paralotnia Apex powstała w oparciu o starsze konstrukcje Air Sport dedykowane do lotów górskich czyli między innymi skrzydło Lhotse.  Głównym i priorytetowym założeniem dla nowej konstrukcji paralotni miał być jak najmniejszy ciężar skrzydła. Aby to uzyskać nie wystarczyło użyć lekkich materiałów do starego modelu ale należało przekonstruować całkowicie wszystkie elementy paralotni. W efekcie tych działań powstała całkiem nowa ultralekka paralotnia Apex.

Każdy kto wędruje po górach z pewnością niejednokrotnie myślał o szybkim powrocie z wycieczki np. przy użyciu paralotni. Można by w ten sposób zaoszczędzić wiele czasu i energii a przy okazji mieć dużo przyjemności z samego lotu w górskiej scenerii.
Normalna paralotnia z uprzężą waży zbyt wiele by zabierać ją na górską wycieczkę. Paralotnia Apex w połączeniu z lekką uprzężą Rysy (490g), lekkim systemem ratunkowym Escape (1200g) oraz super lekkim plecakiem (355g) tworzą ultralekki zestaw, którego ciężar nie przekracza 5 kilogramów ! Taki plecak nie stanowi już problemu transportowego.

zobacz więcej

HALNY - paralotnia tandemowa

Tandem Halny zastępuje obecnie starszy model paralotni tandemowej Chinook Biplace. Paralotnia została skonstruowana od podstaw i może być wykorzystywana zarówno do lotów swobodnych jak i do startów i lotów z dwuosobowa trajką.  Z tym założeniem tandem został certyfikowany według norm EN oraz DGAC.

zobacz więcej

Lhotse 3 - lekka paralotnia szkolno-rekreacyjna

Każdy kto chociaż trochę wędruje po górach z pewnością niejednokrotnie myślał o szybkim powrocie z wycieczki np. przy użyciu paralotni. Można by w ten sposób zaoszczędzić wiele czasu i energii a przy okazji mieć dużo przyjemności z samego lotu w górskiej scenerii.
Normalna paralotnia z uprzężą waży zbyt wiele by zabierać ją na górską wycieczkę. Aby sprostać wymaganiom górskich turystów należało stworzyć nowe skrzydło. W oparciu o wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu, zbudowaliśmy małą i lekką paralotnię której ciężar wraz z lekką uprzężą wynosi około 5 kg. Taki plecak nie stanowi już problemu transportowego. Aktualnie skrzydło zostało zmodyfikowane uwzględniając uwagi pilotów i obecnie występuje pod nazwą LHOTSE 3.

zobacz więcej

Pasat 5 - paralotnia rekreacyjno-przelotowa

Pasat 5 powstał jako paralotnia dla szerokiego kręgu pilotów którzy mają już pewne doświadczenie paralotniowe i latania nie ograniczają tylko do zlotów i lotów żaglowych ale chętnie wykorzystują każdą okazję by wybrać się na dłuższy przelot. Paralotnia dla aktywnych pilotów rekreacyjnych oraz przelotowców ceniących sobie duży komfort w powietrzu.

zobacz więcej

Shaft - paralotnia rekreacyjna PPG

Shaft to najnowsza konstrukcja paralotni firmy Air Sport przeznaczona do latania silnikowego. Modernizując konstrukcję, która od wielu lat należy do czołówki paralotni ppg w klasie skrzydeł rekreacyjnych, nie łatwo było znaleźć słabe punkty, które należy zmienić. Jak zawsze w tym celu wykorzystalismy uwagi i sugestie wielu pilotów latających na paralotniach Buran Reflex. Jak zmieniło się skrzydlo ? Uważny czytelnik po analizie danych technicznych paralotni Shaft zwróci z pewnością uwagę, że takie parametry skrzydła jak: wydlużenie, powierzchnia, ilość komór i inne dane są identyczne jak w przypadku paralotni Buran Reflex 4. Tak jest w istocie, konstruując bowiem Shafta chcieliśmy wykorzystać sprawdzone rozwiązania z poprzedniego skrzydła a zmianom poddać tylko kilka parametrów. Ostatecznie w Shafcie został zastosowany nowy profil aerodynamiczny i to jest główna i najważniejsza zmiana w konstrukcji. Drugą modyfikacją jest system olinowania, który w stosunku do Burana Reflex 4 został nieco wzmocniony. Należy też wspomnieć o mniej istotnej zmianie dla zachowań paralotni a mianowicie nowym deseniu kolorystycznym na górnej powierzchni skrzydła.

 

 

zobacz więcej

Buran Reflex 4 - paralotnia rekreacyjna PPG

Buran Reflex 4 w najnowszej wersji poddany został kilku modyfikacjom które mają na celu poprawę osiągów oraz obsługę skrzydła przy zachowaniu dotychczasowego wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Modernizując konstrukcję, która od wielu lat należy do czołówki paralotni ppg w klasie skrzydeł rekreacyjnych, nie łatwo było znaleźć słabe punkty, które należy zmienić. Jak zawsze w tym celu wykorzystalismy uwagi i sugestie wielu pilotów latających na paralotniach Buran Reflex. Jak zmieniło się skrzydlo ? Aby to ocenić nie wystarczy poczytać dalszą część opisu ale najlepiej samemu udać się na małą chociażby wycieczkę powietrzną w towarzystwie Burana Reflex 4.

 

 

zobacz więcej

Buran X3M 2 - PPG

Skrzydło skonstruowane zostało z przeznaczeniem dla ambitnych sportowców lubiących dynamikę i prędkość. Konstrukcja paralotni Buran X3M 2 firmy Air-Sport oparta została na trzech rzędach linek nośnych oraz 3-rzędowych taśmach nośnych z trymerami. To rozwiązanie pozwoliło na zredukowanie szkodliwych oporów linek i taśm oraz poprawiło ogólną obsługę skrzydła na ziemi i w locie.

 

zobacz więcej