Paralotnia Apex powstała w oparciu o starsze konstrukcje Air Sport dedykowane do lotów górskich czyli między innymi skrzydło Lhotse. Głównym i priorytetowym założeniem dla nowej konstrukcji paralotni miał być jak najmniejszy ciężar skrzydła. Aby to uzyskać nie wystarczyło użyć lekkich materiałów do starego modelu ale należało przekonstruować całkowicie wszystkie elementy paralotni. W efekcie tych działań powstała całkiem nowa ultralekka paralotnia Apex.
zobacz więcej
Każdy kto chociaż trochę wędruje po górach z pewnością niejednokrotnie myślał o szybkim powrocie z wycieczki np. przy użyciu paralotni. Można by w ten sposób zaoszczędzić wiele czasu i energii a przy okazji mieć dużo przyjemności z samego lotu w górskiej scenerii.
Normalna paralotnia z uprzężą waży zbyt wiele by zabierać ją na górską wycieczkę. Aby sprostać wymaganiom górskich turystów należało stworzyć nowe skrzydło. W oparciu o wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu, zbudowaliśmy małą i lekką paralotnię której ciężar wraz z lekką uprzężą wynosi około 5 kg. Taki plecak nie stanowi już problemu transportowego. Aktualnie skrzydło zostało zmodyfikowane uwzględniając uwagi pilotów i obecnie występuje pod nazwą LHOTSE 3.
Ajos to idealna paralotnia dla początkujących pilotów, którzy zaczynają odkrywać fantastyczny świat paralotniarstwa. Jest bardzo łatwa w użyciu, niesamowicie bezpieczna i szczególnie wybaczająca. Napełnianie, startowanie i obsługa naziemna nie wymagają dużego wysiłku, oferując początkującym pilotom możliwość szybkiego i pewnego postępu w nauce. Walory skrzydła w wersji ultralekkiej doceni też każdy bardziej doświadczony pilot pokonujący wysokość na własnych nogach z lekkim skrzydłem w plecaku.
zobacz więcej
Pasat 6 to komfortowa paralotnia klasy rekreacyjno-sportowej, oferująca duży potencjał XC. Prace konstrukcyjne zaowocowały stworzeniem skrzydła klasy EN-B, które wyróżnia się osiągami, dostępnymi tylko dla paralotni wyższych kategorii. Ponadto osiągi te wiążą się z prostotą, stabilnością i dużym bezpieczeństwem biernym.
zobacz więcejShaft to najnowsza konstrukcja paralotni firmy Air Sport przeznaczona do latania silnikowego. Modernizując konstrukcję, która od wielu lat należy do czołówki paralotni ppg w klasie skrzydeł rekreacyjnych, nie łatwo było znaleźć słabe punkty, które należy zmienić. Jak zawsze w tym celu wykorzystalismy uwagi i sugestie wielu pilotów latających na paralotniach Buran Reflex. Jak zmieniło się skrzydlo ? Uważny czytelnik po analizie danych technicznych paralotni Shaft zwróci z pewnością uwagę, że takie parametry skrzydła jak: wydlużenie, powierzchnia, ilość komór i inne dane są identyczne jak w przypadku paralotni Buran Reflex 4. Tak jest w istocie, konstruując bowiem Shafta chcieliśmy wykorzystać sprawdzone rozwiązania z poprzedniego skrzydła a zmianom poddać tylko kilka parametrów.
zobacz więcejBuran Reflex 5 to paralotnia do lotów z napędem ppg i ppgg (trajki) z pełnym profilem samostatecznym. Zarówno nowi jak i doświadczeni piloci od razu poczują się komfortowo latając na Buranie Reflex 5 i docenią jego niewiarygodnie łatwą charakterystykę startu i lądowania, doskonałą stabilność i dużą prędkość przelotową. Te cechy sprawiły, że Burany stały się znane i dzięki temu zyskały reputację wyjątkowych glajtów w świecie motoparalotniarstwa.
zobacz więcejBuran Reflex 4 w najnowszej wersji poddany został kilku modyfikacjom które mają na celu poprawę osiągów oraz obsługę skrzydła przy zachowaniu dotychczasowego wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Modernizując konstrukcję, która od wielu lat należy do czołówki paralotni ppg w klasie skrzydeł rekreacyjnych, nie łatwo było znaleźć słabe punkty, które należy zmienić. Jak zawsze w tym celu wykorzystalismy uwagi i sugestie wielu pilotów latających na paralotniach Buran Reflex. Jak zmieniło się skrzydlo ? Aby to ocenić nie wystarczy przeczytać dalszą część opisu ale najlepiej samemu udać się na wycieczkę powietrzną w towarzystwie Burana Reflex 4.
zobacz więcejSkrzydło skonstruowane zostało z przeznaczeniem dla ambitnych sportowców lubiących dynamikę i prędkość. Konstrukcja paralotni Buran X3M 2 firmy Air-Sport oparta została na trzech rzędach linek nośnych oraz 3-rzędowych taśmach nośnych z trymerami. To rozwiązanie pozwoliło na zredukowanie szkodliwych oporów linek i taśm oraz poprawiło ogólną obsługę skrzydła na ziemi i w locie.
zobacz więcej
Tandem Halny zastępuje obecnie starszy model paralotni tandemowej Chinook Biplace. Paralotnia została skonstruowana od podstaw i może być wykorzystywana zarówno do lotów swobodnych jak i do startów i lotów z dwuosobowa trajką. Z tym założeniem tandem został certyfikowany według norm EN oraz DGAC.
zobacz więcej