Paralotnia Apex powstała w oparciu o starsze konstrukcje Air Sport dedykowane do lotów górskich czyli między innymi skrzydło Lhotse. Głównym i priorytetowym założeniem dla nowej konstrukcji paralotni miał być jak najmniejszy ciężar skrzydła. Aby to uzyskać nie wystarczyło użyć lekkich materiałów do starego modelu ale należało przekonstruować całkowicie wszystkie elementy paralotni. W efekcie tych działań powstała całkiem nowa ultralekka paralotnia Apex.
Każdy kto wędruje po górach z pewnością niejednokrotnie myślał o szybkim powrocie z wycieczki np. przy użyciu paralotni. Można by w ten sposób zaoszczędzić wiele czasu i energii a przy okazji mieć dużo przyjemności z samego lotu w górskiej scenerii.
Normalna paralotnia z uprzężą waży zbyt wiele by zabierać ją na górską wycieczkę. Paralotnia Apex w połączeniu z lekką uprzężą Rysy (490g), lekkim systemem ratunkowym Escape (1200g) oraz super lekkim plecakiem (355g) tworzą ultralekki zestaw, którego ciężar nie przekracza 5 kilogramów ! Taki plecak nie stanowi już problemu transportowego.
Do budowy paralotni Apex zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych zamienników.
Specyfikacja materiałowa:
Górna powierzchnia | Skytex E71 27g/m2 - Porcher Sport |
Dolna powierzchnia | Skytex E71 27g/m2 - Porcher Sport |
Profile i wsparcia diagonalne | Skytex E91 27g/m2 (hard finish) - Porcher Sport |
Wzmocnienia profili na natarciu | Mylar Scrim - Porcher Sport + Nylon thread |
Linki na galerii 1 | Technora bez oplotu LTC 080 ø 0,70 mm - (80 kg) - Liros |
Linki na galerii 2 | Technora bez oplotu LTC 160 ø 1,20 mm - (160 kg) - Liros |
Linki główne rzędy A,B,C/D | Technora w oplocie TSL 280 ø 1,80 mm (280 kg) - Liros |
Deltki lub Softlinks | Maillon Rapide ø 3,5 mm stal nierdzewna, wytrzym. min. 950 kg |
Taśmy nośne | Technora/Polyester 13 mm, wytrzymałość 1134 daN - Liros |
Bloczki | Low Friction Rings - Allen |
Dla ultralekkich taśm nośnych z linki Dyneema wraz z ogniwami o średnicy 3,5 mm przeprowadzone zostały testy niszczące mające wykazać czy te elementy mogą być użyte w paralotni Apex. Jak wykazały próby, użyte materiały mogą być wykorzystane w paralotniach o maksymalnej masie startowej nie przekraczającej 120 kg. Do obliczeń przyjęliśmy założenie wystąpienia maksymalnego przeciążenia 7 G działającego jednostronnie tylko na taśmy z rzędów A i B. Przy masie startowej 120kg uzyskujemy jeszcze spory margines wytrzymałości układu: taśmy - ogniwa.
Dane techniczne
A P E X 3 | |||||
Rozmiar | 20 | 22 | 24 | 26 | |
Powierzchnia w rozwinięciu | m² | 20,02 | 22,08 | 24,03 | 25,98 |
Powierzchnia w locie | m² | 16,76 | 18,48 | 20,12 | 21,74 |
Rozpiętość w rozwinięciu | m | 9,54 | 10,02 | 10,46 | 10,88 |
Rozpiętość w locie | m | 7,41 | 7,78 | 8,12 | 8,44 |
Wydłużenie w rozwinięciu | 4,55 | 4,55 | 4,55 | 4,55 | |
Wydłużenie w locie | 3,28 | 3,28 | 3,28 | 3,28 | |
Liczba komór | 38 | 38 | 38 | 38 | |
Cięciwa profilu max. | m | 2,53 | 2,66 | 2,77 | 2,88 |
Cięciwa profilu min. | m | 0,96 | 1,00 | 1,05 | 1,09 |
Ciężar bez uprzęży | kg | 2,45 | 2,6 | 2,80 | 3,11 |
Masa startowa min-max | kg | 55-90 | 60-95 | 70-105 | 80-120 |
Certyfikat | Air Sport |
Hike & fly with Apex
Przykładowe układy kolorystyczne