Buran Reflex 5 to paralotnia do lotów z napędem ppg i ppgg (trajki) z pełnym profilem samostatecznym. Zarówno nowi jak i doświadczeni piloci od razu poczują się komfortowo latając na Buranie Reflex 5 i docenią jego niewiarygodnie łatwą charakterystykę startu i lądowania, doskonałą stabilność i dużą prędkość przelotową. Te cechy sprawiły, że Burany stały się znane i dzięki temu zyskały reputację wyjątkowych glajtów w świecie motoparalotniarstwa.
Wyczujesz to skrzydło już w pierwszym locie
Buran Reflex 5 to najbardziej przyjazne dla pilota skrzydło do lotów silnikowych. Jego łatwą obsługę i bezpieczeństwo doceni każdy wymagający pilot, który poszukuje stabilnego skrzydła o dużym zakresie prędkości, odpornego na deformacje czaszy, błyskawicznie reagującego na polecenia sterówkami.
Z tym glajtem będziesz czerpać przyjemność z latania i od razu zauważysz, że jest ono w stanie wykonać wszystko, czego potrzebujesz, aby cieszyć się przebywaniem w powietrzu.
Idealne skrzydło do wstępnego szkolenia PPG
Buran Reflex 5, podobnie jak wszystkie paralotnie Air Sport, został zaprojektowany z myślą o pewnym i łatwym starcie. Twoje starty będą wyglądać profesjonalnie dzięki bezproblemowej charakterystyce napełniania paralotni. Sposób napełnienia czaszy jest płynny podczas całej fazy podnoszenia skrzydła. Po napełnieniu paralotnia pozostaje nad głową pilota, bez tendencji do przechylania się do przodu lub do tyłu zaś lekkie pociągnięcie za linki sterownicze przenosi pilota w trzeci wymiar.
Paralotnia jest mało wymagająca i odporna na deformacje nawet w burzliwym powietrzu dzięki niestandardowym profilom samostatecznym. Nowa konstrukcja płata Burana Reflex 5 zapewnia wyjątkową penetrację i stabilność lotu. Gładki kształt noska płata jest utrzymywany przez wzmocnienia Mylar w połączeniu z poliamidowymi prętami. Skrzydło charakteryzuje się doskonałą stabilnością w całym zakresie prędkości. Czasza ma tendencję do tłumienia przechyłów, ale zapewnia też dobrą elastyczność i zwinność na zakrętach. Podczas długich lotów umiarkowany opór na sterówkach pozwala na przyjemne zakręcanie, jednocześnie stopniowo zwiększa się przy pełnym zaciągnięciu sterówek, zapewniając jednak odpowiedni margines bezpieczeństwa. Przy całkowicie zwolnionych trymerach siły sterujące znacznie wzrastają. Przy takich ustawieniach trymerów skrzydłem można sterować końcówkami skrzydła za pomocą dodatkowych uchwytów sterujących (tzw. SKS). Miękkie lądowania są łatwe do wykonania, ponieważ czasza zapewnia dużą wyporność podczas ostatniej fazy lądowania.
Projekt i budowa
Buran Reflex 5 to kolejny wysokiej jakości produkt firmy Air Sport. Czasza ma eliptyczny kształt i podzielona jest na 49 komór a jej wydłużenie w rozwinięciu wynosi 5,0. Konstrukcja diagonalnych żeber i taśm nośnych przenosi siły z linek, utrzymuje właściwy kształt powierzchni czaszy i zapewnia stabilność skrzydła. Skrzydło jest lekkie dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów. Ciężar średniej wielkości skrzydła wraz z taśmami nośnymi wynosi 5,5 kg. To wszechstronna paralotnia, idealna do lotów w każdych warunkach i ze świetnymi osiągami!
Dzięki taśmom nośnym, które posiadają trymery, zakres prędkości skrzydła można łatwo dostosować do życzeń pilota. Z zaciągniętymi trymerami wznoszenie Burana Reflex 5 jest podobne do paralotni klasycznych. Przy odpuszczonych trymerach prędkość i penetracja skrzydła znacznie się zwiększają. W przypadku długich lotów można wygodnie sterować Buranem Reflex 5 za pomocą uchwytów sterowniczych działających tylko w małym zakresie na końcówkach skrzydła (system SKS). Są one doskonale umieszczone na taśmach nośnych i dobrze zaprojektowane, tak aby używać mniejszych sił niż na sterówkach głównych.
Wartość tkwi w szczegółach
Buran Reflex 5 jest standardowo wyposażony w ergonomiczne, półsztywne uchwyty sterownicze, w tym krętliki, każdy z dwoma magnesami neodymowymi, co ułatwia mocowanie uchwytów sterowniczych do taśm D podczas lotu.
Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i stałej kontroli jakości w całym procesie produkcyjnym tworzymy paralotnie wysokiej jakości. Używamy linek Technora sprawdzonej jakości, które gwarantują prawidłową geometrię Twojej czaszy przez cały okres jej użytkowania. Dzięki swojej charakterystyce w locie i popularności wśród pilotów skrzydła Buran zachowują wysoką wartość użytkową, a w przypadku sprzedaży wysoką wartość ekonomiczną.
Jaki kolor wybrać ?
Do wyboru jest pięć seryjnych projektów kolorystycznych. A jeśli masz inne preferencje kolorystyczne, poniżej masz luksus stworzenia własnego projektu! Jednak tutaj uwaga: specjalny projekt wiąże się z dodatkową opłatą, a kolorystyka jest ograniczona dostępnością tkanin. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów oraz ciągłej dbałości o kontrolę jakości w całym procesie produkcyjnym zawsze masz pewność, że otrzymasz doskonale wykonaną paralotnię.
* kolory mogą się różnić w zależności od rodzaju i ustawień monitora.
Do budowy paralotni Buran Reflex 5 zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.
Specyfikacja materiałowa
Górna powierzchnia | Skytex Universal 38g/m2 - Porcher Sport (Francja) |
Dolna powierzchnia | Skytex Universal 32g/m2 - Porcher Sport |
Profile | Skytex E29A 40g/m2 (hard) - Porcher Sport |
Profile diagonalne | Skytex E29A 32g/m2 (hard) - Porcher Sport |
Wzmocnienia profili na natarciu | Mylar Scrim 190g/m2 - Porcher Sport |
Linki na galerii 1 | Technora LTC 80 ø 0,70mm (80 kg) - Liros, (Niemcy) |
Linki na galerii 2 | Technora LTC 160 ø 1,20mm (160 kg) - Liros |
Linki główne rząd A i B | Technora TSL 280 ø 1,80mm (280 kg) - Liros |
Linki główne rząd C/D | Technora TSL 280 ø 1,80mm (280 kg) - Liros |
Deltki | Maillon Rapide ø 3,5 mm stal nierdzewna, wytrzymałość 850 kg |
Taśmy nośne | Technora-Polyester, 25 mm, 900 kg, Liros |
Bloczki | Allen - UK |
Nici | Synton 100% Poliester - Ammann |
Buran Reflex 5 wielkość | 25 | 27 | 29 | 31 | |
Powierzchnia w rozwinięciu | m2 | 25,00 | 26,98 | 28,98 | 31,04 |
Powierzchnia w locie | m2 | 21,36 | 23,04 | 24,74 | 26,50 |
Rozpiętość w rozwinięciu | m | 11,19 | 11,62 | 12,04 | 12,46 |
Rozpiętość w locie | m | 8,93 | 9,28 | 9,61 | 9,95 |
Wydłużenie w rozwinięciu | 5,00 | 5,00 | 5,00 | 5,00 | |
Wydłużenie w locie | 3,73 | 3,73 | 3,73 | 3,73 | |
Liczba cel | 49 | 49 | 49 | 49 | |
Cięciwa profilu max. | m | 2,78 | 2,89 | 2,997 | 3,10 |
Cięciwa profilu min. | m | 0,56 | 0,58 | 0,60 | 0,62 |
Ciężar (bez uprzęży) | kg | 4,69 | 4,81 | 4,98 | 5,10 |
Prędkość max. ze speedem | km/h | 55 | 55 | ||
Prędkość trymowana | km/h | 38 - 40 | 38 - 40 | 38 - 40 | 38 - 40 |
Masa startowa min-max* | kg | 95 - 120 | 120 - 140 | 130 - 160 | 140 - 180 |
Współczynnik skali | 0,929 | 0,965 | 1,00 | 1,035 | |
* masa startowa = ciężar pilota + napęd + trajka + wyposażenie | |||||
* kolory mogą się różnić w zależności od rodzaju i ustawień monitora.