Problem drgań i jego skutków w lataniu swobodnym na paralotni nie występuje. Może się jednak pojawić (i pojawia) podczas latania z napędem w którym zastosowany jest silnik spalinowy.
Często zdarza się, że stalowe elementy łączące w paralotni czyli: trójkąty, trapezy, prostokąty, pod wpływem drgań poluzowują się i odkręcają. Szczególnie dotyczy to paralotni ppg gdzie drgania silnika przenoszone są poprzez taśmy na zakręcone elementy stalowe.
Latanie z odkręconymi deltami (łączącymi taśmy nośne z linkami) może doprowadzić do ich deformacji a w skrajnych przypadkach do wypadnięcia linek nośnych i w konsekwencji do wypadku.
Używane przez firmę Air-Sport deltki i inne elementy łączące ze stali nierdzewnej są częściami najwyższej klasy ale i one nie zabezpieczone mogą się odkręcać.
Jak zatem zapobiec odkręcaniu się deltek i prostokątów w trymerach ?
Standardowo w procesie montażu nowej paralotni wspomniane elementy są dokręcane ręcznie kluczem płaskim. Jednak jak pokazuje praktyka takie zabezpieczenie może okazać się nie wystarczające. Jeśli chcemy mieć większą pewność, że delty się nie rozkręcą należy przed kontrolnym dokręceniem nakrętek na gwintach tychże elementów umieścić małą kropelkę kleju anaerobowego, który utwardza się po zakręceniu nakrętki. Należy pamiętać, że tak zabezpieczoną deltę będziemy mogli odkręcić - np. w celu wypięcia linek – tylko przy pomocy płaskiego kluczyka, który dobrze jest mieć przy sobie w kieszeni uprzęży.
Poza wspomnianym sposobem zabezpieczenia deltek zalecałbym wszystkim pilotom wyrobienie sobie nawyku kontroli przedstartowej w trakcie której sprawdzimy wszystkie delty. Zajmie nam to kilka sekund ale znacznie poprawi komfort w powietrzu.