+48 880 111 133 info@airsport.pl facebook
  • Nowości
  • Informacje
    • O firmie
    • Historia konstrukcji Air-Sport
    • Historia konstrukcji paralotni ogólnie
    • Prawo lotnicze
  • Oferta
    • Paralotnie
    • Jaką paralotnię wybrać ?
    • Sklep online
    • Paralotnie starsze
  • Serwis paralotni
    • Serwis, naprawy, gwarancje
    • Protokoły, dopuszczenia do lotów
    • Zadbaj o swoją paralotnię
    • Problem z deltkami
    • Testy doskonałości paralotni
    • FAQ
    • Testy materiałów i podzespołów
  • Galerie
    • Air Sport video
    • Para loty
  • Kontakt



HALNY - paralotnia tandem, trajka ppgg

  • Opis
  • Materiały
  • Dane techniczne
  • Do pobrania
  • Filmy
  • Kolory

Tandem Halny zastępuje obecnie starszy model paralotni tandemowej Chinook Biplace. Paralotnia została skonstruowana od podstaw i może być wykorzystywana zarówno do lotów swobodnych jak i do startów i lotów z dwuosobowa trajką.  Z tym założeniem tandem został certyfikowany według norm EN oraz DGAC.

 

Nową paralotnię tandemową - dla zachowania tradycyjnej linii nazewniczej w firmie - nazwaliśmy Halny. Paralotnia skonstruowana została od podstaw a jednym z założeń było użytkowanie jej zarówno swobodne - starty z nóg - jak też z dwuosobową trajką.

To założenie określiło górny pułap wagowy dla skrzydła, który został przyjęty na poziomie  300 - 360 kg masy startowej.  Aby zapewnić dobry rozkład takiego obciążenia na powierzchni 42 m kwadratowych zaprojektowany został nowy system olinowania.

Dzięki niemu ciężar jest rozkładany na 156 punktów podczepienia (nie wliczając linek sterowniczych na spływie). Dla porównania warto podać, że w starym modelu (już nie wykonywanym) tandemie Chinook Biplace takich punktów podczepienia było tylko 112.

Większa ilość punktów podczepienia to mniejsze obciążenie na 1 punkt a w konsekwencji także lepsze zachowanie profilu aerodynamicznego oraz całej bryły skrzydła.

Paralotnia bardzo szybko się napełnia i wznosi do góry nawet w warunkach braku wiatru na co wpływ ma odpowiednio zaprojektowana i wykonana krawędź natarcia skrzydła. Nie bez znaczenia na łatwość startu ma wpływ wydłużenie paralotni, które w przypadku tandemu Halny wynosi 4,7 w rozłożeniu.

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

Certyfikaty wystawione przez firmę Air Turquoise SA

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

 

 Specyfikacja materiałowa:

 Górna powierzchnia: krawędź natarcia Skytex Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport
 Górna powierzchnia: część środkowa i spływowa Skytex Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport    
 Dolna powierzchnia Skytex Classic E25 38g/m2 - Porcher Sport
 Profile Skytex E29 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
 Profile diagonalne Skytex E29 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
 Wzmocnienia profili na natarciu Mylar Scrim 190g/m2 - Porcher Sport
 Linki galeria 1 (przy czaszy) rząd A i B DSL140  ø 1,25mm (140 kg) - Liros
 Linki galeria 1 (przy czaszy) rząd C i D  DSL70  ø 0,95mm (70 kg) - Liros
 Linki galeria 2 rząd A i B PPSL200  ø 1,42mm (200 kg) - Liros
 Linki galeria 2 rząd C i D DSL140  ø 1,25mm (140 kg) - Liros
 Linki główne rząd A DSL600  ø2,4mm (600 kg)  - Liros
 Linki główne rząd B Technora TSL380 ø 2,2mm (380 kg) - Liros
 Linki główne rząd C Technora TSL380 ø 2,2mm (380 kg) - Liros
 Linki główne rząd D Technora TSL380 ø 2,2mm (380 kg) - Liros
 Deltki Maillon Rapide ø 4,0 mm stal nierdzewna, wytrzymałość 950 kg
 Taśmy nośne Polyester 100%, 25 mm, 1000 kg
 Bloczki AustriAlpin FL 12A, FL 33A
 Nici Synton 100% Poliester - Ammann

 

Dane techniczne:

  H A L N Y
 Powierzchnia w rozwinięciu m2 42,00
 Powierzchnia w locie m2 35,40
 Rozpiętość w rozwinięciu m 14,05
 Rozpiętość w locie m 10,96
 Wydłużenie w rozwinięciu   4,70
 Wydłużenie w locie   3,39
 Liczba cel   52
 Cięciwa profilu max. m 3,71
 Cięciwa profilu min. m 1,20
 Ciężar (bez uprzęży) kg 8,8
 Prędkość trymowa km/h 40
 Prędkość minimalna km/h 26
 Masa startowa min-max. PPGG kg 145 - 360
 Masa startowa wg. cert. DAGC kg 145 - 314
 Masa startowa wg. cert. EN kg 145 - 206
 Doskonałość max.   > 8
  Certyfikat DAGC  i EN  

 

Certyfikat  EN & LTF

Certyfikat  DGAC

Halny - szkic   olinowania

Instrukcja  składania paralotni - ogólna

 

HALNY tandem

 

Halny tandem

 

Buran Alfa składanie paralotni

 

 

 

 

 

 

Wybierz kolor paralotni*:

Obszar 1
 
 
 
 
 
 
 
Obszar 2
 
 
 
 
 
 
 
Obszar 3
 
 
 
 
 
 
 

* kolory mogą się różnić w zależności od rodzaju i ustawień monitora.


powrót
1999-2025 © MATinternet Zakopane W GÓRĘ STRONY