+48 880 111 133 info@airsport.pl facebook
  • Nowości
  • Informacje
    • O firmie
    • Historia konstrukcji Air-Sport
    • Historia konstrukcji paralotni ogólnie
    • Prawo lotnicze
  • Oferta
    • Paralotnie
    • Jaką paralotnię wybrać ?
    • Sklep online
    • Paralotnie starsze
  • Serwis paralotni
    • Serwis, naprawy, gwarancje
    • Protokoły, dopuszczenia do lotów
    • Zadbaj o swoją paralotnię
    • Problem z deltkami
    • Testy doskonałości paralotni
    • FAQ
    • Testy materiałów i podzespołów
  • Galerie
    • Air Sport video
    • Para loty
  • Kontakt



Shaft - paralotnia rekreacyjna PPG

  • Opis
  • Materiały
  • Dane techniczne
  • Do pobrania
  • Filmy
  • Kolory

Shaft to najnowsza konstrukcja paralotni firmy Air Sport przeznaczona do latania silnikowego. Modernizując konstrukcję, która od wielu lat należy do czołówki paralotni ppg w klasie skrzydeł rekreacyjnych, nie łatwo było znaleźć słabe punkty, które należy zmienić. Jak zawsze w tym celu wykorzystalismy uwagi i sugestie wielu pilotów latających na paralotniach Buran Reflex. Jak zmieniło się skrzydlo ? Uważny czytelnik po analizie danych technicznych paralotni Shaft zwróci z pewnością uwagę, że takie parametry skrzydła jak: wydlużenie, powierzchnia, ilość komór i inne dane są identyczne jak w przypadku paralotni Buran Reflex 4. Tak jest w istocie, konstruując bowiem Shafta chcieliśmy wykorzystać sprawdzone rozwiązania z poprzedniego skrzydła a zmianom poddać tylko kilka parametrów.

Ostatecznie w Shafcie został zastosowany nowy profil aerodynamiczny i to jest główna i najważniejsza zmiana w konstrukcji. Drugą modyfikacją jest system olinowania, który w stosunku do Burana Reflex 4 został nieco wzmocniony. Należy też wspomnieć o mniej istotnej zmianie dla zachowań paralotni a mianowicie nowym deseniu kolorystycznym na górnej powierzchni skrzydła.

Shaft jest typową paralotnią rekreacyjną przeznaczoną do latania z napędem plecakowym lub napędem zamontowanym na trajce. Paralotnia została skonstruowana z myślą o ciężkich i bardzo ciężkich pilotach.
Jej budowa pozwala na obciążenie skrzydła masą do 200 kg. Służą temu większa ilość punktów podczepienia linek, odpowiednio wzmocnione profile nośne oraz wzmocniony cały system olinowania paralotni.
Oczywiście dla dużych mas startowych paralotnia musi posiadać odpowiednio wiekszą powierzchnię, te informacje znajdują się w zakładce Dane Techniczne.
Skrzydło posiada cztery rzędy linek nośnych oraz czterorzędowe taśmy nośne z systemem trymerów. Taśmy trymerów są cechowane w kilku pozycjach ustawienia i oczywiście pozwalają na ich wymianę w przypadku zużycia bądź przetarcia.
Wloty powietrza na krawędzi natarcia są usztywnione mylarem oraz dodatkowo żyłkami co bardzo dobrze wpływa na zachowanie skrzydła przy starcie i napełnianiu.
Dodatkowo wzdłuż rzędów podczepień linek biegną taśmy napinające, które dodatkowo stabilizują czaszę paralotni.
Biorąc pod uwagę zachowanie skrzydła podczas wszystkich faz lotu można go polecić także do nauki latania z napędem lub do nauki lotów swobodnych.

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

Taśmy nośne i refowany spływ na końcówce skrzydla.

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

 

Do wykonania paralotni Shaft zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu optymalnych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.

Specyfikacja materiałowa:

 Górna powierzchnia  Skytex 38 Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport 
 Dolna powierzchnia  Skytex 38 Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport
 Profile  Skytex E29A 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
 Profile diagonalne  Skytex E29A 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
 Wzmocnienia profili na natarciu   Mylar Scrim 190g/m2 - Porcher Sport
 Linki galeria 1 (przy czaszy) rząd A i B  DSL140  ø 1,25mm (140 kg) - Liros
 Linki galeria 1 (przy czaszy) rząd C i D  DSL70  ø 0,95mm (70 kg) - Liros
 Linki galeria 2 rząd A, B, C  PPSL200  ø 1,42mm (200 kg) - Liros
 Linki główne A  DSL350 (Dyneema) ø2,0mm (350 kg) - Liros
 Linki główne rząd B,C,D  TSL380(Technora) ø 2,2mm (380 kg) - Liros
 Deltki  Maillon Rapide ø 4,0 mm, Inox, wytrzymałość 950 kg - Peguet
 Taśmy nośne  100% Polyester, 25 mm, 1000 kg
 Bloczki  FL 12A i FL33A - AustriAlpin
 Nici  Synton 100% Poliester - Ammann

 

       Shaft
             
Rozmiar   S M L XL XXL  
Powierzchnia w rozwinięciu m² 24,90 26,10 28,09 30,09 32,80  
Powierzchnia w locie m² 21,28 22,19 23,88 25,59 27,90  
Rozpiętość w rozwinięciu m 11,05 11,31 11,73 12,14 12,67  
Rozpiętość w locie m 8,74 8,95 9,29 9,61 10,04  
Wydłużenie w rozwinięciu   4,90 4,90 4,90 4,90 4,90  
Wydłużenie w locie   3,60 3,60 3,60 3,60 3,61  
Liczba komór   52 52 52 52 52  
Cięciwa profilu max.  m 2,81 2,87 2,98 3,08 3,22  
Cięciwa profilu min. m 0,84 0,87 0,90 0,93 0,97  
Ciężar bez uprzęży kg 5,10 5,30 5,85 6,40 7,70  
Prędkość opadania min. m/s 1,20 1,20 1,20 1,20 1,20  
Prędkość minimalna km/h 23 23 23 23 23  
Prędkość trymowana km/h 39 39 39 39 39  
Prędkość max. km/h >65 >65 >65 >65 >65  
Masa startowa min-max kg 75-135 85-158 95-170 105-180 120-200  
Zoom   0,950 0,964 1,00 1,035 1,081           

 

Szkic olinowania paralotni Shaft

Ulotka informacyjna paralotnia Shaft ppg str 1

Ulotka Shaft ppg (pdf)

Instrukcja składania paralotni - ogólna

 

Motoparalotnia Shaft, trajka Orlik - montaż sprzętu

 

Motoparalotnia Shaft - lot bez przygód

 

Shaft - jak lata swobodnie ?

 

Shaft ppg - lot po Podhalu

 

Buran Reflex zimowe latanie

 

Buran Reflex ppg

 

Buranem po chmurach

 

Jaka powierzchnia paralotni do lotów ppg ?

 

 

 

 

Wybierz kolor paralotni*:

Obszar 1
 
 
 
 
 
 
 
Obszar 2
 
 
 
 
 
 
 
Obszar 3
 
 
 
 
 
 
 

* kolory mogą się różnić w zależności od rodzaju i ustawień monitora.


powrót
1999-2025 © MATinternet Zakopane W GÓRĘ STRONY