 
														Pasat 6 to komfortowa paralotnia klasy rekreacyjno-sportowej, oferująca duży potencjał XC. Prace konstrukcyjne zaowocowały stworzeniem skrzydła klasy EN-B, które wyróżnia się osiągami, dostępnymi tylko dla paralotni wyższych kategorii. Ponadto osiągi  te wiążą się z prostotą, stabilnością i dużym bezpieczeństwem biernym.
Lekkie paralotnie stają się obecnie standardem, dlatego Pasat 6 został zaprojektowany jako paralotnia półlekka.
Najmniejszy rozmiar waży 4,60 kg. Czasza jest bardzo równa aerodynamicznie dzięki zróżnicowanemu ukształtowaniu profili 3D i usztywnieniu krawędzi natarcia. Kształt stabilizatorów i wąskie paski nośne pomagają zmniejszyć opór i zwiększyć wydajność. Kształt czaszy, geometria, system profili diagonalnych i system linek – wszystko zostało zoptymalizowane, aby nadać czaszy odpowiednią sztywność, zapewniając stabilność i przyjemność oraz komfortowy lot w aktywnym powietrzu i wyjątkowy lot ślizgowy przy wyższych prędkościach.
Materiały
Oczywiście konstrukcja paralotni to nie tylko jej ciężar, ale również jej trwałość i żywotność. Pasat 6 jest wykonany ze sprawdzonych materiałów Skytex firmy Porcher Sport. Tkanina Skytex 32 o wykończeniu sztywnym jest użyta dla wszystkich profili i wsparć diagonalnych. Skytex 38 Universal jest stosowany na górnej powierzchni, która jest najbardziej narażona na degradację przez czynniki zewnętrzne. Skytex 32 Universal z miękkim wykończeniem zastosowany został na dolnej powierzchni skrzydła.
Linki na galeriach i linki główne wykonane są z materiału Technora, linki sterownicze z Dynemy firmy Liros. Taśmy nośne wykonane są z wąskiej taśmy Technora (13mm) i wyposażone są w wysokiej jakości bloczki kulkowe Allen. Dla przejrzystości linki główne są oznaczone różnymi kolorami w rzędach.
Pasat 6 wykazuje stabilne zachowanie w całym zakresie wagowym.
Neutralne ruchy czaszy w turbulentnym powietrzu wspomagane są precyzyjnym sterowaniem, co przyczynia się do bezpieczeństwa i przyjemnego sterowania skrzydłem w termice. Siły na sterówkach są średnie i stopniowo rosną. Skrzydło chętnie reaguje na ruch sterówkami co umożliwia łatwe sterowanie w mocnych kominach termicznych. Łatwe napełnianie i stawianie czaszy podczas startu to standardowe elementy, które są jednym z parametrów bezpieczeństwa paralotni Air Sport.
Niezawodne starty i lądowania to dla Pasata 6 oczywistość. Użycie speed-systemu jest łatwe dzięki wysokiej jakości rolkom z łożyskami kulkowymi. Stabilność czaszy przy pełnej prędkości zadowoli także pilotów zorientowanych na osiągi skrzydła.
Dla kogo jest ten model paralotni ?
Pasat 6 to topowe skrzydło przeznaczone dla pilotów rekreacyjnych i sportowych poszukujących najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Testy w locie potwierdziły nadzwyczajny stopień stabilności w locie. Charakterystyka lotu i stabilność zapewniają komfort „na pokładzie”, a doskonałe osiągi dają każdemu pilotowi możliwość zdobywania i podnoszenia osobistych wyników.
Paralotnia Pasat posiada francuski certyfikat AFNOR Standard.
Testy w locie wykonane przez Aero-Tests FFVL.
Do budowy paralotni Pasat 6 zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.
 
Specyfikacja materiałowa
| Górna powierzchnia | Skytex Universal 38g/m2 - Porcher Sport (Francja) | 
| Dolna powierzchnia | Skytex Universal 32g/m2 - Porcher Sport | 
| Profile | Skytex E29A 32g/m2 (hard) - Porcher Sport | 
| Profile diagonalne | Skytex E29A 32g/m2 (hard) - Porcher Sport | 
| Wzmocnienia profili na natarciu | Mylar Scrim 190g/m2 - Porcher Sport | 
| Linki na galerii 1 | Technora LTC 80 ø 0,70mm (80 kg) - Liros, (Niemcy) | 
| Linki na galerii 2 | Technora LTC 160 ø 1,20mm (160 kg) - Liros | 
| Linki główne rząd A i B | Technora TSL 280 ø 1,80mm (280 kg) - Liros | 
| Linki główne rząd C/D | Technora TSL 280 ø 1,80mm (280 kg) - Liros | 
| Deltki | Maillon Rapide ø 3,5 mm stal nierdzewna, wytrzymałość 850 kg | 
| Taśmy nośne | Technora-Polyester, 13 mm, 900 kg, Liros | 
| Bloczki | Allain | 
| Nici | Synton 100% Poliester - Ammann | 
| P A S A T 6 wielkość | 25 | 27 | 29 | 31 | |
| Powierzchnia w rozwinięciu | m2 | 25,00 | 26,98 | 28,98 | 31,04 | 
| Powierzchnia w locie | m2 | 21,36 | 23,04 | 24,74 | 26,50 | 
| Rozpiętość w rozwinięciu | m | 11,19 | 11,62 | 12,04 | 12,46 | 
| Rozpiętość w locie | m | 8,93 | 9,28 | 9,61 | 9,95 | 
| Wydłużenie w rozwinięciu | 5,00 | 5,00 | 5,00 | 5,00 | |
| Wydłużenie w locie | 3,73 | 3,73 | 3,73 | 3,73 | |
| Liczba cel | 49 | 49 | 49 | 49 | |
| Cięciwa profilu max. | m | 2,78 | 2,89 | 2,997 | 3,10 | 
| Cięciwa profilu min. | m | 0,56 | 0,58 | 0,60 | 0,62 | 
| Ciężar (bez uprzęży) | kg | 4,69 | 4,81 | 4,98 | 5,10 | 
| Prędkość max. ze speedem | km/h | 55 | 55 | ||
| Prędkość trymowana | km/h | 38 - 40 | 38 - 40 | 38 - 40 | 38 - 40 | 
| Masa startowa min-max* | kg | 65 - 85 | 75 - 95 | 85 - 105 | 95 - 120 | 
| Ciężar pilota min-max | kg | 50 - 70 | 60 - 80 | 70 - 90 | 80 - 105 | 
| Doskonałość max. | > 8 | > 8 | > 8 | > 8 | |
| Współczynnik skali | 0,929 | 0,965 | 1,00 | 1,035 | |
| * masa startowa = ciężar pilota + wyposażenie | |||||

 
 
  
  
  
  
 

 
  
  
  
  
  
 
 
  
  
  
  
  
 
 
 
  
  
  
  
  
 
 
  
  
  
  
  
 
 
  
  
  
  
  
 
* kolory mogą się różnić w zależności od rodzaju i ustawień monitora.
Dla paralotni Pasat 6 należy wybrać identyczny kolor dla obszaru 1 i 2-go .