Ajos to idealna paralotnia dla początkujących pilotów, którzy zaczynają odkrywać fantastyczny świat paralotniarstwa. Jest bardzo łatwa w użyciu, niesamowicie bezpieczna i szczególnie wybaczająca. Napełnianie, startowanie i obsługa naziemna nie wymagają dużego wysiłku, oferując początkującym pilotom możliwość szybkiego i pewnego postępu w nauce. Walory skrzydła w wersji ultralekkiej doceni też każdy bardziej doświadczony pilot pokonujący wysokość na własnych nogach z lekkim skrzydłem w plecaku.
Solidna konstrukcja - latasz bez stresu
Ogólna łatwość użytkowania, doskonała charakterystyka lotu i stabilność to główne cechy Ajosa. Ładna, eliptyczna czasza ma 49 komór i wydłużenie 5,0. Pomiędzy żebrami równoległymi zastosowane zostały profile diagonalne, które zapewniają czaszy stabilność oraz zachowanie czystego nie zdeformowanego profilu. Napełnianie czaszy jest płynne bez przestrzeliwania do przodu lub zwisów na boki.
W locie Ajos wyróżnia się bardzo dobrymi osiągami i dobrą penetracją powietrza także w lekko wietrznych warunkach. Latanie w aktywnym powietrzu wzbudza zaufanie do skrzydla.
Latając Ajosem poczujesz się jeszcze pewniej gdy zorientujesz się, że skrzydło jest stabilne i dobrze reaguje na sterowanie. Taka powinna być idealna paralotnia dla początkujących. Ponadto Ajos jest tak dobrym skrzydłem, że pilot po ukończeniu szkolenia może z łatwością dalej rozwijać na nim swoje umiejętności latania bez konieczności zmiany paralotni.
Trwałe materiały wysokiej jakości
Firma Air Sport do wykonania swoich paralotni zawsze używa wysokiej jakości materiałów a produkcja Ajosa nie wykracza poza te standardy. Do budowy paralotni Ajos zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa.
W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.
Dobrą konstrukcja paralotnię cechuje nie tylko mały ciężar, ale również trwałość i żywotność całej struktury.
Ajos jest wykonany ze sprawdzonych materiałów Skytex firmy Porcher Sport. Tkanina Skytex 40 o wykończeniu sztywnym jest użyta dla wszystkich profili i wsparć diagonalnych.
Skytex 38 Universal jest stosowany na górnej powierzchni, która jest najbardziej narażona na degradację przez czynniki zewnętrzne a szczególnie przez promieniowanie UV. Skytex 32 Universal z miękkim wykończeniem zastosowany został na dolnej powierzchni skrzydła.
W wersji ultralekkiej paralotni na profilach i wsparciach diagonalnych jest użyty Skytex 32g/m2.
Na górnej powierzchni na krawędzi natarcia użyty jest Skytex 38g/m2 a na części spływu – Skytex 32 g/m2.
Tkanina Skytex 27g/m2 z miękkim wykończeniem zastosowana jest na dolnej powierzchni paralotni.
W komplecie z paralotnią znajdują się:
Paralotnia Ajos posiada francuski certyfikat AFNOR Standard wykonany przez firmę AERO-Tests z Nicei.
Testy w locie wykonane przez Aero-Tests FFVL.
Do budowy paralotni Ajos 3 zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.
Specyfikacja materiałowa
Górna powierzchnia | Skytex Universal 38g/m2 lub 32g/m2 wersja UL - Porcher Sport (Francja) |
Dolna powierzchnia | Skytex Universal 32g/m2 lub 27g/m2 wersja UL - Porcher Sport (Francja) |
Profile | Skytex E29A 40g/m2 (hard) lub 32g/m2 (hard) wersja UL - Porcher Sport (Francja) |
Profile diagonalne | Skytex E29A 32g/m2 (hard) - Porcher Sport (Francja) |
Wzmocnienia profili na natarciu | Mylar Scrim 190g/m2 - Porcher Sport (Francja) |
Linki na galerii 1 | Technora LTC 80 ø 0,70mm (80 kg) - Liros, (Niemcy) |
Linki na galerii 2 | Technora LTC 160 ø 1,20mm (160 kg) - Liros |
Linki główne rząd A i B | Technora TSL 280 ø 1,80mm (280 kg) - Liros |
Linki główne rząd C/D | Technora TSL 280 ø 1,80mm (280 kg) - Liros |
Deltki | Maillon Rapide ø 3,5 mm stal nierdzewna, wytrzymałość 850 kg |
Taśmy nośne | Technora-Polyester, 25 mm lub 13 mm wersja UL 900 kg, Liros |
Bloczki | Allen - Wielka Brytania |
Nici | Synton 100% Poliester - Ammann |
A J O S 3 wielkość | 25 | 27 | 29 | 31 | |
Powierzchnia w rozwinięciu | m2 | 25,00 | 26,98 | 28,98 | 31,04 |
Powierzchnia w locie | m2 | 21,36 | 23,04 | 24,74 | 26,50 |
Rozpiętość w rozwinięciu | m | 11,19 | 11,62 | 12,04 | 12,46 |
Rozpiętość w locie | m | 8,93 | 9,28 | 9,61 | 9,95 |
Wydłużenie w rozwinięciu | 5,00 | 5,00 | 5,00 | 5,00 | |
Wydłużenie w locie | 3,73 | 3,73 | 3,73 | 3,73 | |
Liczba cel | 49 | 49 | 49 | 49 | |
Cięciwa profilu max. | m | 2,78 | 2,89 | 2,997 | 3,10 |
Cięciwa profilu min. | m | 0,56 | 0,58 | 0,60 | 0,62 |
Ciężar (bez uprzęży) | kg | 4,69 | 4,81 | 4,98 | 5,10 |
Prędkość max. ze speedem | km/h | 52 | 52 | ||
Prędkość trymowana | km/h | 38 - 40 | 38 - 40 | 38 - 40 | 38 - 40 |
Masa startowa min-max* | kg | 65 - 85 | 75 - 95 | 85 - 105 | 95 - 120 |
Ciężar pilota min-max | kg | 50 - 70 | 60 - 80 | 70 - 90 | 80 - 105 |
Doskonałość max. | > 8 | > 8 | > 8 | > 8 | |
Współczynnik skali | 0,929 | 0,965 | 1,00 | 1,035 | |
* masa startowa = ciężar pilota + wyposażenie |