+48 880 111 133 info@airsport.pl facebook
  • Nowości
  • Informacje
    • O firmie
    • Historia konstrukcji Air-Sport
    • Historia konstrukcji paralotni ogólnie
    • Prawo lotnicze
  • Oferta
    • Paralotnie
    • Jaką paralotnię wybrać ?
    • Sklep online
    • Paralotnie starsze
  • Serwis paralotni
    • Serwis, naprawy, gwarancje
    • Protokoły, dopuszczenia do lotów
    • Zadbaj o swoją paralotnię
    • Problem z deltkami
    • Testy doskonałości paralotni
    • FAQ
    • Testy materiałów i podzespołów
  • Galerie
    • Air Sport video
    • Para loty
  • Kontakt



Buran X3M 2 - paralotnia sportowa PPG

  • Opis
  • Materiały
  • Dane techniczne
  • Do pobrania
  • Kolory

Skrzydło skonstruowane zostało z przeznaczeniem dla ambitnych sportowców lubiących dynamikę i prędkość. Konstrukcja paralotni Buran X3M 2 firmy Air-Sport oparta została na trzech rzędach linek nośnych oraz 3-rzędowych taśmach nośnych z trymerami. To rozwiązanie pozwoliło na zredukowanie szkodliwych oporów linek i taśm oraz poprawiło ogólną obsługę skrzydła na ziemi i w locie.

 

Konstrukcja paralotni

Do uszycia skrzydła użyliśmy tradycyjnie najlepszych materiałów (tkanin) Skytex firmy Porcher Sport, które gwarantują przy odpowiedniej technologii zszycia długi okres bezawaryjnego użytkowania skrzydła. Do usztywnienia krawędzi natarcia - co zapewnia dobre i pewne napełnianie skrzydła - zastosowaliśmy używany już wcześniej Mylar oraz dodatkowo żyłki nylonowe, które w porównaniu ze stosowanymi wcześniej prętami węglowymi (Buran Carbon) są bardziej odporne na zaginanie i łamanie. Pozbyliśmy sie zatem problemu nieustannych awarii związanych ze sztywnymi prętami węglowymi.
Usztywnienia żyłkowe są usytuowane w specjalnych kieszeniach w pewnej odległości od linii szwu co zapewnia, że w przypadku uderzeń krawędzią natarcia w twarde podłoże (np. podczas lądowania) nie ulegnie ona rozdarciu i uszkodzeniu.
Aby poprawić zwrotność skrzydła co jest istotne podczas lotów w konkurencjach sportowych, zastosowaliśmy sterowanie 2D czyli z podziałem galerii sterówek na dwie sekcje, którymi pilot może sterować niezależnie. Dodatkowo zwiększona została liczba linek sterowniczych - podpiętych bezpośrednio do skrzydła - które jeszcze lepiej formują krawędź spływu zwłaszcza w okolicy stabilizatora. Istotną zmianą w nowej konstrukcji Buranie X3M 2 jest zminejszone wydłużenie w stosunku do poprzednika Burana X3M. Ten zabieg przyczynił się ogólnie do poprawy zachowań paralotni zarówno przy starcie jak i w fazie lotu i lądowania powodując, że obecnie skrzydło może być użytkowane przez nieco mniej doświadczonych pilotów.

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

Zachowanie w locie

Dzięki zastosowanym materiałom i rozwiązaniom start Burana X3M 2 jest bardzo łatwy, skrzydło napełnia się równomiernie i szybko przesuwa się nad pilota. Sama droga startu też jest krótka i przy masie startowej ponad 130 kg i mocnym napędzie (ponad 20 KM) nie przekracza 10-15 metrów. W locie przy użyciu speed'a i częściowo trymerów skrzydło rozpędza się do 70 km/h. Ciaśniejsze zakręty przy użyciu sterowania 2D wychodzą same i nie wymagają dużego kontrowania przeciwną sterówką. Faza lądowania z uwagi na duża prędkość trymową (ponad 40km/h) musi zostać przygotowana przez pilota wcześniej poprzez zaciągnięcie trymerów i potem płynne użycie linek od tzw. klap.
Przygotowanie do wyjścia na tzw. prostą do lądowania musi zostać zaplanowane na odpowiedniej wysokości minimum 50 metrów tak by poniżej tej wysokości pilot nie musiał już zmieniać kierunku ani planowanego punktu przyziemienia.
Przy pełnym odpuszczeniu trymera i wciśniętym speedzie na końcówkach skrzydła mogą się pojawiać małe klapki, które nie wpływają istotnie na stabilizację i kierunek lotu skrzydła. Aby nie doprowadzać do ich powstawania należy trymery używać maksymalnie do 2/3 całego ich zakresu pracy.


 

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

W komplecie wraz z paralotnią znajdują się:

  • pokrowiec-worek ochronny
  • taśma kompresyjna
  • tkanina samoprzylepna do napraw
  • instrukcja użytkowania paralotni (papierowa)
  • gwarancja
  • karta paralotni wraz z dopuszczeniem
  • wskaźnik kierunku wiatru
  • drobne gadżety

Do wykonania paralotni Buran Reflex zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu optymalnych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.

Specyfikacja materiałowa:

 Górna powierzchnia  Skytex 38 Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport 
 Dolna powierzchnia  Skytex 38 Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport
 Profile  Skytex E29A 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
 Profile diagonalne  Skytex E29A 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
 Wzmocnienia profili na natarciu   Mylar Scrim 190g/m2 - Porcher Sport
 Linki galeria 1 (przy czaszy) rząd A i B  DSL140  ø 1,25mm (140 kg) - Liros
 Linki galeria 1 (przy czaszy) rząd C i D  DSL70  ø 0,95mm (70 kg) - Liros
 Linki galeria 2 rząd A, B, C  PPSL200  ø 1,42mm (200 kg) - Liros
 Linki główne A  DSL350 (Dyneema) ø2,0mm (350 kg) - Liros
 Linki główne rząd B, C  TSL380(Technora) ø 2,2mm (380 kg) - Liros
 Deltki  Maillon Rapide ø 4,0 mm, Inox, wytrzymałość 950 kg - Peguet
 Taśmy nośne  100% Polyester, 25 mm, 1000 kg
 Bloczki  FL 12A i FL33A - AustriAlpin
 Nici  Synton 100% Poliester - Ammann

 


B U R A N  X3M  2
Rozmiar202224 26
Powierzchnia w rozwinięcium220,0522,0024,0026,02
Powierzchnia w lociem216,9818,5920,3222,04
Rozpiętość w rozwinięcium10,5011,0011,4911,97
Rozpiętość w lociem8,238,619,009,38
Wydłużenie w rozwinięciu
5,505,505,505,50
Wydłużenie w locie
3,993,993,993,99
Liczba cel
59595959
Cięciwa profilu max.m2,372,482,602,70
Cięciwa profilu min.m0,740,770,810,84
Ciężar (bez uprzęży)kg5,105,455,706,10
Prędkość opadania min.m/s1,30     
Prędkość minimalnakm/h24-26    
Prędkość trymowanakm/h38-40    
Prędkość max. ze speedemkm/h>60    
Masa startowa min-max*kg85-12095-130105-140115-150
Współczynnik skali0,9551,001,045 1,088
* masa startowa = ciężar pilota + wyposażenie

 Do pobrania:

- szkic olinowania paralotni Buran X3M3

- instrukcja składania paralotni Air Sport

Wybierz kolor paralotni*:

Obszar 1
 
 
 
 
 
 
 
Obszar 2
 
 
 
 
 
 
 
Obszar 3
 
 
 
 
 
 
 

* kolory mogą się różnić w zależności od rodzaju i ustawień monitora.


powrót
1999-2025 © MATinternet Zakopane W GÓRĘ STRONY