+48 880 111 133 info@airsport.pl facebook
  • Nowości
  • Informacje
    • O firmie
    • Historia konstrukcji Air-Sport
    • Historia konstrukcji paralotni ogólnie
    • Prawo lotnicze
  • Oferta
    • Paralotnie
    • Jaką paralotnię wybrać ?
    • Sklep online
    • Paralotnie starsze
  • Serwis paralotni
    • Serwis, naprawy, gwarancje
    • Protokoły, dopuszczenia do lotów
    • Zadbaj o swoją paralotnię
    • Problem z deltkami
    • Testy doskonałości paralotni
    • FAQ
    • Testy materiałów i podzespołów
  • Galerie
    • Air Sport video
    • Para loty
  • Kontakt



Lhotse 3 - lekka paralotnia szkolno-rekreacyjna, klasa A

  • Opis
  • Materiały
  • Dane techniczne
  • Do pobrania
  • Filmy
  • Kolory

Każdy kto chociaż trochę wędruje po górach z pewnością niejednokrotnie myślał o szybkim powrocie z wycieczki np. przy użyciu paralotni. Można by w ten sposób zaoszczędzić wiele czasu i energii a przy okazji mieć dużo przyjemności z samego lotu w górskiej scenerii.
Normalna paralotnia z uprzężą waży zbyt wiele by zabierać ją na górską wycieczkę. Aby sprostać wymaganiom górskich turystów należało stworzyć nowe skrzydło. W oparciu o wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu, zbudowaliśmy małą i lekką paralotnię której ciężar wraz z lekką uprzężą wynosi około 5 kg. Taki plecak nie stanowi już problemu transportowego. Aktualnie skrzydło zostało zmodyfikowane uwzględniając uwagi pilotów i obecnie występuje pod nazwą LHOTSE 3.

Opis konstrukcji
Paralotnia została skonstruowana w oparciu o specjalistyczne software LT Parafoil firmy Living Things.
Czasza podzielona jest na 40 cel z których po cztery zamknięte zewnętrzne stanowią stabilizatory paralotni. Pozostałe cele są otwarte aby zapewnić równomierne napełnianie się skrzydła. Wszystkie profile na krawędzi natarcia wzmocnione są Mylarem a dodatkowo osiem środkowych profili jest usztywnionych żyłką nylonową PA6. Takie wzmocnienie krawędzi natarcia paralotni bardzo wspomaga fazę napełniania się skrzydła podczas startu. Praktycznie trudno jest nie wystartować tym skrzydłem. W warunkach górskich gdy jest bardzo ograniczona ilość miejsca na start lub rozbieg musi odbyć się z wiatrem w plecy, te ponad przeciętne własności startowe Lhotse 3 są nie do przecenienia.
Aby lepiej usztywnić czaszę w kilku celach znajdują się profile diagonalne, których liczba w Lhotse 3 została zwiększona.
Linki podpięte są do czaszy w czterech rzędach jednak rzędy C i D łączą się zaraz pod pierwszą galerią i do taśm nośnych prowadzą już tylko trzy rzędy linek plus linki sterownicze. W nowej wersji Lhotse 3 posiada tzw.refowany spływ, ta zmiana zdecydowanie poprawiła skrętność skrzydła.
 

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

W locie

Lhotse 3 - jest skrzydłem łatwym w pilotażu i mimo nie dużego wydłużenia zapewnia bardzo dobre osiągi w lotach swobodnych i co równie ważne, duży poziom bezpieczeństwa. Te cechy pozwoliły przeznaczyć paralotnię także do szkolenia początkowego. Dzięki szczegółowo dopracowanej krawędzi natarcia i wzmocnionemu systemowi olinowania paralotnia została przystosowana do lotów z napędem silnikowym. W wersji ppg paralotnia jest wyposażana w specjalne taśmy nośne z trymerami. Jest więc Lhotse wykonywane w wersjach: jako paralotnia górska w komplecie z lekką uprzężą  oraz jako skrzydło szkolne ze standardowymi taśmami nośnymi i możliwością podpięcia większej uprzęży z protektorami. Dla pilotów pozbawionych gór, paralotnia w wersji ppg może służyć do latania rekreacyjnego z napędem plecakowym. Paralotnia była sprawdzana i testowana w Tatrach (swobodnie) oraz okolicach w przypadku użytkowania z napędem.

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

W komplecie wraz z paralotnią znajdują się:

  • pokrowiec-worek ochronny
  • taśma kompresyjna
  • tkanina samoprzylepna do samodzielnych napraw
  • instrukcja użytkowania paralotni pełna (papierowa)
  • karta gwarancyjna 24 miesiące
  • karta paralotni wraz z dopuszczeniem do lotów
  • wskaźnik kierunku wiatru
  • drobne gadżety

 

Paralotnia Lhotse 1 posiada francuski certyfikat AFNOR Performance.

Testy w locie wykonane przez Aero-Tests FFVL.

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

Do budowy Lhotse 3 zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.

 Specyfikacja materiałowa:

 Górna powierzchnia Skytex Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport
 Dolna powierzchnia Skytex Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport
 Profile i wsparcia diagonalne Skytex Hard E29 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
 Wzmocnienia profili na natarciu Mylar Scrim 380g/m2 - Porcher Sport
 Linki na galerii 1 Dyneema w oplocie DSL070  ø 0,95mm - 70 kg - producent Liros
 Linki na galerii 2 Dyneema w oplocie DSL140  ø 1,25mm - 140 kg - producent Liros
 Linki główne Technora w oplocie TSL280 ø 1,80mm (280 kg) i TSL380 ø 2,20mm (380 kg) - Liros
 Deltki Maillon Rapide ø 3,5 mm stal nierdzewna, wytrzymałość 750 kg - Peguet
 Taśmy nośne Poliester 20 mm, wytrzymałość min.10 kN
 Bloczki FL12A i FL33A - producent AustriAlpin

















Dla lekkich taśm nośnych wraz z mini deltkami przeprowadzone zostały testy niszczące mające wykazać czy te elementy mogą być użyte w paralotni Lhotse 3. Jak wykazały próby, użyte materiały mogą być wykorzystane w paralotniach o maksymalnej masie startowej nie przekraczającej 100 kg. Do obliczeń przyjęliśmy założenie wystąpienia maksymalnego przeciążenia 7 G działającego jednostronnie tylko na taśmy z rzędów A i B. Przy masie startowej 100kg uzyskujemy jeszcze spory margines wytrzymałości układu: taśmy - deltki.
Jak widać na zdjęciach w momencie przekroczenia obciążenia 630-640 kg rozcięciu ulega taśma nośna, szwy i deltka (poza deformacją) nie ulegają rozerwaniu. Średnica pręta z której jest wykonana deltka ma w tym przypadku istotne znaczenie.
Dla większych mas startowych a więc paralotni w rozmiarach przekraczających 26 m2 należy użyć deltek o średnicy pręta minimum 3,5 mm.


L H O T S E  3
Rozmiar 24 26 28  31
Powierzchnia w rozwinięciu m2 24,0 26,0 28,0  31,0
Powierzchnia w locie m2 20,65 22,35 24,12  26,69
Rozpiętość w rozwinięciu m 10,51 10,94 11,36  11,95
Rozpiętość w locie m 8,41  8,75 9,09  9,56
Wydłużenie w rozwinięciu   4,60 4,60 4,60  4,60
Wydłużenie w locie   3,42 3,42 3,42  3,42
Liczba cel   40 40 40  40
Cięciwa profilu max. m 2,85 2,96 3,07  3,235
Cięciwa profilu min. m 0,91 0,95 0,98  1,035
Ciężar (bez uprzęży) kg 4,0 4,2 4,45  5,40
Prędkość opadania min. m/s 1,15         1,15
Prędkość minimalna km/h 22        22
Prędkość trymowana km/h 36        36
Masa startowa min-max* kg 55-80 70-90 90-115  110-140
Masa startowa max z ppg kg 100 120 145 165
Ciężar pilota min-max kg 45-60 55-80 80-100  95-125
Doskonałość max.   > 7 > 7 > 7  > 7
Współczynnik skali 0,9615 1,0 1,039  1,093
 Certyfikat                                                                                                                                                                             Air  Sport
  * masa startowa = ciężar pilota + wyposażenie

 

Lhotse 3 - Instrukcja użytkowania wersja '15

Lhotse 3 - szkic olinowania

Instrukcja składania paralotni - ogólna


Lhotse - reakcje po klapie


Testy Afnor - Lhotse


Lot Maćka Ziętary z Rysów - paralotnia Lhotse



Wybierz kolor paralotni*:

Obszar 1  







Obszar 2  










powrót
1999-2025 © MATinternet Zakopane W GÓRĘ STRONY