+48 880 111 133 info@airsport.pl facebook
  • Nowości
  • Informacje
    • O firmie
    • Historia konstrukcji Air-Sport
    • Historia konstrukcji paralotni ogólnie
    • Prawo lotnicze
  • Oferta
    • Paralotnie
    • Jaką paralotnię wybrać ?
    • Sklep online
    • Paralotnie starsze
  • Serwis paralotni
    • Serwis, naprawy, gwarancje
    • Protokoły, dopuszczenia do lotów
    • Zadbaj o swoją paralotnię
    • Problem z deltkami
    • Testy doskonałości paralotni
    • FAQ
    • Testy materiałów i podzespołów
  • Galerie
    • Air Sport video
    • Para loty
  • Kontakt



Buran Alfa - PPG

  • Opis
  • Materiały
  • Dane techniczne
  • Kolory

Paralotnia skonstruowana specjalnie do latania rekreacyjnego z napędem. Dzięki wzmocnionej konstrukcji polecana do lotów z wykorzystaniem trajek i wózków.

Buran Alfa jest typową paralotnią rekreacyjną przeznaczoną do latania z napędem plecakowym lub napędem zamontowanym na trajce.
Paralotnia została skonstruowana z myślą o ciężkich i bardzo ciężkich pilotach.
Jej budowa pozwala na obciążenie skrzydła masą do 250 kg. Służą temu większa ilość punktów podczepienia linek, odpowiednio wzmocnione profile nośne oraz wzmocnione całe olinowanie.
Oczywiście dla dużych mas startowych paralotnia musi posiadać adekwatną powierzchnię.
Skrzydło posiada cztery rzędy linek nośnych oraz czterorzędowe taśmy nośne z systemem trymerów. Taśmy trymerów są cechowane w kilku pozycjach ustawienia i oczywiście pozwalają na ich wymianę w przypadku zużycia bądź przetarcia.
Wloty powietrza na krawędzi natarcia są usztywnione Mylarem oraz dodatkowo żyłkami co bardzo dobrze wpływa na zachowanie skrzydła przy starcie i napełnianiu.
Dodatkowo wzdłuż rzędów podczepień linek biegną taśmy napinające, które dodatkowo stabilizują czaszę paralotni.
Biorąc pod uwagę zachowanie skrzydła podczas wszystkich faz lotu można go polecić także do nauki latania z napędem lub do nauki lotów swobodnych.

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

Start i zachowanie w locie

W lataniu napędowym bardzo istotnym elementem jest faza startu paralotni. Skrzydło powinno napełniać się łatwo i stabilnie wznosić się nad pilota a po postawieniu pilot po kilkunastu krokach powinien wzbić się w powietrze.
Jeżeli tak nie jest a pilot musi powtarzać start wiele razy to po kilku nie udanych próbach nie będzie miał już sił i ochoty na dalsze latanie. Buran Alfa został skonstruowany z uwzględnieniem wszystkich wymagań gwarantujących pewny i prawidłowy start. Wloty napełniające mają dużą powierzchnię i są bardzo dobrze usztywnione wzdłuż całej krawędzi natarcia co bardzo ułatwia napełnianie i start skrzydła. Do wzbicia się w powietrze pilot potrzebuje niezbyt dużej prędkości a więc i droga startu też będzie odpowiednio krótsza.
W powietrzu Buran Alfa sprawia wrażenie bardzo sztywnej konstrukcji a to za sprawą relatywnie dużej ilości komór oraz małego wydłużenia. W turbulentnym powietrzu skrzydło trzeba mocniej trzymać na sterówkach ale deformacje zdarzają się bardzo rzadko i są łatwe do skorygowania (tu znowu daje znać o sobie małe wydłużenie).

  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE
  • ZOBACZ
    ZDJĘCIE

 

Do wykonania paralotni Buran Alfa zastosowane zostały najlepsze materiały produkowane przez czołowe firmy w Europie specjalizujące się w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań materiałowych dla paralotniarstwa. W trosce o jak najwyższą jakość i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników naszych paralotni świadomie zrezygnowaliśmy ze stosowania tańszych wschodnich zamienników.

Górna powierzchnia  Skytex 38 Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport 
Dolna powierzchnia  Skytex 38 Universal E25 38g/m2 - Porcher Sport
Profile  Skytex E29A 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
Profile diagonalne  Skytex E29A 40g/m2 (hard finish) - Porcher Sport
Wzmocnienia profili na natarciu   Mylar Scrim 190g/m2 - Porcher Sport
Linki na galerii 1  DSL  ø 0,95mm (70 daN) Liros
Linki na galerii 2  PPSL  ø 1,35mm (200 daN) Liros
Linki główne A  Dyneema Ultimate ø2,1mm (321 daN) Cousin Trestec
Linki główne rząd B,C,D  Technora ø 2,1mm (380 daN) - Liros
Deltki  Maillon Rapide ø 4,0 mm stal nierdzewna, wytrzymałość 950 kg
Taśmy nośne  Polyester, 25 mm, 1000 kg
Bloczki  FL 12A i FL33A AustriAlpin
Nici  Synton 100% Poliester - Ammann

 

Dane techniczne

Buran Alfa
             
Rozmiar   26 28 30 32 36 40
Powierzchnia w rozwinięciu m² 26,00 28,08 30,00 32,01 36,01 40,04
Powierzchnia w locie m² 22,20 23,89 25,50 27,23 30,63 34,19
Rozpiętość w rozwinięciu m 10,94 11,37 11,75 12,14 12,87 13,62
Rozpiętość w locie m 8,76 9,03 9,33 9,64 10,22 10,75
Wydłużenie w rozwinięciu   4,60 4,60 4,60 4,60 4,60 4,60
Wydłużenie w locie   3,45 3,41 3,41 3,41 3,41 3,38
Liczba komór   45 45 45 45 45 45
Cięciwa profilu max.  m 2,95 3,07 3,17 3,27 3,47 3,68
Cięciwa profilu min. m 1,00 1,02 1,05 1,09 1,15 1,22
Ciężar bez uprzęży kg 5,10 5,70 6,30 6,90 7,50 8,20
Prędkość opadania min. m/s 1,20 1,20 1,20 1,20 1,20 1,20
Prędkość minimalna km/h 23 23 23 23 23 23
Prędkość trymowana km/h 39 39 39 39 39 39
Prędkość max. km/h >50 >50 >50 >50 >50 >50
Masa startowa min-max kg 85-118 95-130 105-140 120-150 145-185 155-210
Zoom   1,00 0,968 1,00 1,0334 1,096 1,160

powrót
1999-2025 © MATinternet Zakopane W GÓRĘ STRONY