Niebawem przystąpimy do fazy lotów próbnych na nowym Buranie x3m3 – paralotni skonstruowanej do lotów silnikowych (ppg, ppgg).
Od premiery Burana x3m2 minęło dokładnie 8 lat a więc wystarczająco dużo czasu aby zebrać doświadczenia i opinie pilotów, które pozwoliły na wprowadzenie w konstrukcji zmian i modyfikacji.
Generalnie główne parametry skrzydła a więc; wydłużenie, rozpiętości, powierzchnie, liczba komór, itp. pozostały bez zmian.
Nieznacznej zmianie uległ sam profil aerodynamiczny, który został „pocieniony” przy zachowaniu cech profilu reflex czyli samostatecznego. Ten zabieg ma poprawić dynamikę skrzydła w całym zakresie pracy trymera.
W obrębie systemu olinowania nastąpiła istotna modyfikacja polegająca na zastąpieniu 3-rzędowych taśm nośnych na taśmy 4-rzędowe, takie jak stosowane dotychczas w skrzydłach Buran Reflex czy Shaft.
Kolejnym zmianom poddane zostało wnętrze skrzydła czyli profile równoległe oraz diagonalne, które zyskały nową perforację mającą poprawić propagację ciśnienia powietrza wewnątrz czaszy. W pewnym – chociaż niewielkim stopniu – ta konkretnie zmiana wpłynie też na ciężar paralotni.
Jak opisywane zmiany wpłyną na zachowanie się paralotni przy starcie oraz w powietrzu będziemy mogli się przekonać już wkrótce.