main page / Oferta / Paralotnie / Buran Alfa PPG

Buran Alfa PPG



Buran Alfa jest typową paralotnią rekreacyjną przeznaczoną do latania z napędem plecakowym lub napędem zamontowanym na trajce.
Paralotnia została skonstruowana z myślą o ciężkich i bardzo ciężkich pilotach.
Jej budowa pozwala na obciążenie skrzydła masą do 250 kg. Służą temu większa ilość punktów podczepienia linek, odpowiednio wzmocnione profile nośne oraz wzmocnione całe olinowanie.
Oczywiście dla dużych mas startowych paralotnia musi posiadać adekwatną powierzchnię.
Skrzydło posiada cztery rzędy linek nośnych oraz czterorzędowe taśmy nośne z systemem trymerów. Taśmy trymerów są cechowane w kilku pozycjach ustawienia i oczywiście pozwalają na ich wymianę w przypadku zużycia bądź przetarcia.
Wloty powietrza na krawędzi natarcia są usztywnione Mylarem oraz dodatkowo żyłkami co bardzo dobrze wpływa na zachowanie skrzydła przy starcie i napełnianiu.
Dodatkowo wzdłuż rzędów podczepień linek biegną taśmy napinające, które dodatkowo stabilizują czaszę paralotni.
Biorąc pod uwagę zachowanie skrzydła podczas wszystkich faz lotu można go polecić także do nauki latania z napędem lub do nauki lotów swobodnych.
Tradycyjnie paralotnia wykonana jest z najlepszych dostępnych na rynku materiałów czyli między innymi tkaniny Porcher Sport i linek firmy Liros.


Start i zachowanie w locie

W lataniu napędowym bardzo istotnym elementem jest faza startu paralotni. Skrzydło powinno napełniać się łatwo i stabilnie wznosić się nad pilota a po postawieniu pilot po kilkunastu krokach powinien wzbić się w powietrze.
Jeżeli tak nie jest a pilot musi powtarzać start wiele razy to po kilku nie udanych próbach nie będzie miał już sił i ochoty na dalsze latanie. Buran Alfa został skonstruowany z uwzględnieniem wszystkich wymagań gwarantujących pewny i prawidłowy start. Wloty napełniające mają dużą powierzchnię i są bardzo dobrze usztywnione wzdłuż całej krawędzi natarcia co bardzo ułatwia napełnianie i start skrzydła. Do wzbicia się w powietrze pilot potrzebuje niezbyt dużej prędkości a więc i droga startu też będzie odpowiednio krótsza.
W powietrzu Buran Alfa sprawia wrażenie bardzo sztywnej konstrukcji a to za sprawą relatywnie dużej ilości komór oraz małego wydłużenia. W turbulentnym powietrzu skrzydło trzeba mocniej trzymać na sterówkach ale deformacje zdarzają się bardzo rzadko i są łatwe do skorygowania (tu znowu daje znać o sobie małe wydłużenie).